032 402-919 info.ipf@unze.ba

Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici u saradnji sa Pedagoškim zavodom ZDK,
realizovao je okrugli stol, pod nazivom Inkluzivna edukacija: izazovi i perspektive, 26.
novembra 2024. godine. U amfiteatru Fakulteta okupilo se oko 180 učesnika, direktora
osnovnih i srednjih škola Zeničko-dobojskog kantona, i članova inkluzivnih timova škola, te
predstavnika Pedagoškog zavoda.
Ciljevi Okruglog stola su bili pružanje podrške direktorima odgojno – obrazovnih ustanova i
članovima inkluzivnih timova u naporima unapređenja položaja djece sa teškoćama u
redovnom obrazovanju i osiguravanja jednakih mogućnosti za svu djecu, kao i promocije
inkluzivne edukacije kao savremenog toka u obrazovnom sistemu. Zatim identifikacija
ključnih prepreka u procesu razvoja inkluzije u ZDK, te eksploracija i elaboracija uloge
asistenata u nastavi u inkluzivnoj učionici, kao i nužnost selekcije asistenata u nastavi prema
stručnim kompetencijama i senzibiliziranosti za rad sa učenicima s teškoćama u razvoju.
Na samome početku, u uvodu, obratila se Aida Salkić, direktorica Pedagoškog zavoda ZDK,
suorganizator, te u ime domaćina susreta i dekan Islamskog pedagoškog fakulteta. U radu
Okruglog stola učestvovali su Amila Herceg-Hodžić, stručna savjetnica za inkluzivno
obrazovanje pri Pedagoškom zavodu ZDK, prof.dr. Muharem Adilović, redovni profesor sa
naučne oblasti Socijalni rad i socijalna politika, mr.Emina Šarić-Krajišnik, viši asistent na
naučnoj oblasti Socijalna pedagogija i šef Odsjeka za inkluzivnu edukaciju, te Hatidža Fazlija,
roditelj čije dijete je korisnik usluge asistencije u nastavi.
Kao zaključci sa današnjeg Okruglog stola izdvajaju se:
 Način izbora asistenata pri angažovanju u školama mora uvažavati stručne
kompetencije kandidata.
 Asistent u nastavi je stručna podrška odjeljenju, nastavniku i članovima inkluzivnog
tima u školi.
 Adekvatnu stručnu podršku moguće je očekivati samo od profila stručnjaka koji ima
stečene kompetencije neophodne za rad asistenta u nastavi, i senzibiliziranost za rad sa
učenicima s teškoćama u razvoju.
 Socijalni pedagozi se ističu kao važna i stručna podrška u radu škole, naročito u
oblasti preveniranja ponašajnih teškoća kod učenika, podrške u ssvakodnevnim
aktivnostima svih aktera nastavnog procesa, kao i podrške u radu inkluzivnih timova.
Zahvaljujemo se svim direktorima osnovnih i srednjih škola sa područja ZDK, kao i
članovima inkluzivnih timova na prisustvu, a posebno Pedagoškom zavodu ZDK na
saradnji i realizaciji ovog zajedničkog projekta.

en_USEN